غذا یکی از نیازهای اولیه بشر است و ادامۀ زندگی بدون آن امکان پذیر نمیباشد. در این فصل دانش آموزان با کشاورزی به عنوان یکی از عمده ترین منابع تأمین غذا آشنا میشوند.دانش آموزان عوامل مؤثر بر کشاورزی را دسته بندی میکنند و از طریق کاوشگری اطلاعاتی...
0
8.5k
غذا یکی از نیازهای اولیه بشر است و ادامۀ زندگی بدون آن امکان پذیر نمیباشد. در این فصل دانش آموزان با کشاورزی به عنوان یکی از عمده ترین منابع تأمین غذا آشنا میشوند.
دانش آموزان عوامل مؤثر بر کشاورزی را دسته بندی میکنند و از طریق کاوشگری اطلاعاتی درباره نوع و فرایند، تولید، توزیع و مصرف محصولات کشاورزی به دست میآورند و پراکندگی محصولات را روی نقشه نمایش میدهند...
در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 12 صفحه ای آورده شده است. این فایل در قالب ورد تهیه و تنظیم شده و امکان ویرایش آن وجود دارد.
اهداف درس:
✅ عوامل مؤثر بر کشاورزی را بشناسند و دسته بندی کنند.
✅ دربارۀ غذای محلی خود و برخی محصولات کشاورزی پرس وجو و تحقیق کنند.
✅ نمودارهای مربوط به محصولات کشاورزی را بخوانند و ترسیم کنند.
✅ فرایندهای تولید، توزیع و مصرف را به طور متوالی بشناسند و مرتّب کنند.
✅ پراکندگی محصولات مهم کشاورزی را روی نقشه نشان دهند و راهنمای مناسب برای نقشه ترسیم کنند.
دانش آموزان عوامل مؤثر بر کشاورزی را دسته بندی میکنند و از طریق کاوشگری اطلاعاتی درباره نوع و فرایند، تولید، توزیع و مصرف محصولات کشاورزی به دست میآورند و پراکندگی محصولات را روی نقشه نمایش میدهند...
در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 12 صفحه ای آورده شده است. این فایل در قالب ورد تهیه و تنظیم شده و امکان ویرایش آن وجود دارد.
اهداف درس:
✅ عوامل مؤثر بر کشاورزی را بشناسند و دسته بندی کنند.
✅ دربارۀ غذای محلی خود و برخی محصولات کشاورزی پرس وجو و تحقیق کنند.
✅ نمودارهای مربوط به محصولات کشاورزی را بخوانند و ترسیم کنند.
✅ فرایندهای تولید، توزیع و مصرف را به طور متوالی بشناسند و مرتّب کنند.
✅ پراکندگی محصولات مهم کشاورزی را روی نقشه نشان دهند و راهنمای مناسب برای نقشه ترسیم کنند.