دانلود تحقیق درمورد شطرنج

دانلود تحقیق درمورد شطرنج

0 1.8k
دانلود تحقیق درمورد شطرنج

با دانلود تحقیق در مورد شطرنج در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق شطرنج را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق شطرنج ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد شطرنج

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:14 صفحه

قسمتی از فایل:

 واژه «شطرنج»تلفظ فارسي «چاتورانگا » است کلمه اي که در زبان سانسکريت براي نام گذاري اين بازي به کار برده مي شود،جايي که معمولاً از آن به عنوان نخستين زادگاه اين بازي ياد مي شود. اگر چه بازيهاي مشابهي در کره، چين، ژاپن و تايلند رواج داشته است اما شطرنج امروزي به اين بازي هندي برمي گردد که در دوره ساسانيان وارد ايران شده و آنگاه در کشورهاي اسلامي، اروپا و روسيه تکامل پيدا کرده است. برخي شطرنج را يک سرگرمي ميدانند و عدّه اي ديگر آن را يک ورزش رزمي ذهني محسوب مي کنند. موفقيت در اين ورزش بيش از هر چيز به توان تحليل و فهم انتزاعي ذهن وابسته است.

حتما صفحهٔ شطرنج را ديده‌ايد. يک صفحهٔ ۸ در ۸ خانه که يکي در ميان سياه و سفيد هستند. اگر مي‌خواهيد طبق استانداردهاي بين المللي صفحه را نشانه‌گذاري کنيد، دستور زير را پيش بگيريد. صفحه را روي ميز بگذاريد و به آن نگاه کنيد! حالا رديفي که نزديک به شماست يعني ضلع پائين مربع را نگاه کنيد! خانه‌اي که در منتها اليه سمت راست و در آخر و سمت راست قرار دارد را نگاه کنيد! اگر سفيد بود که هيچي، اما اگر سياه بود لطفا ۹۰ درجه صفحه را بچرخانيد تا شماره گذاري را شروع کنيم!

صفحهٔ شطرنج

 

حالا که آخرين خانه سمت راست و پايين سفيد شده، آن را H, و تا سمت راست به عقب تا A آنها را شروع به نامگذاري کنيد. شماره‌ها را داخل خانه‌ها ننويسيد زير خانه‌ها بنويسيد. حالا از سمت راست و همان پايين يعني کنار همان خانه‌اي که بايد سفيد باشد را ببينيد، کنار خانهٔ اول را ۱ بناميد و تا آخر که ۸ باشد آن را ادامه بدهيد. حالا شما يک صفحهٔ شطرنج علمي داريد و بهتر مي‌توانيد شطرنج بياموزيد، بازي استادان را ببينيد، تجزيه و تحليل کنيد، واريانتها را آموخته حفظ کرده و بازي تان را ثبت کنيد. نکته ديگر در رابطه با نوشتن نام هر مهره‌است که در پايين امده‌است.


4,000 تومان